کلاس آموزشی سی اس اس

دوره ی آموزشی CSS انجمن علمی کامپیوتر دانشگاه پیام نور دماوند

کلاس آموزشی سی اس اس

دوره ی آموزشی CSS انجمن علمی کامپیوتر دانشگاه پیام نور دماوند

جلسه ی دوم

يكشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۹:۲۹ ب.ظ

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دانشجویان عزیز؛

جلسه ی دوم کلاس نیز برگزار شد امیدوارم که مفید بوده باشد!

جلسه ی دوم یک شنبه مورخ:7 اردیبهشت ماه 1393.

مباحث تدریس شده :

1.   فصل دوم( CSS Syntax)
  •  Selector
  •  Declaration
  •   Value
  •   Property
  • CSS Comments

    2. فصل سوم (CSS Id and Class)

    •  The id selector
    •  The class selector
    3.  فصل نهم (HTML Forms)
    •   ایجاد فرم
    •   Text field
    •   Check box
    •   Radio button
    •   Password field
    •   Submit Button

    با توجه به اینکه دوستان بدون گذراندن دوره ی مقدماتی،در دوره ی پیشرفته حضور پیدا کرده اند،لذا خواهشمندم که مطالعه ای جامع و کامل داشته باشند بر مباحث دوره یFoundation.

    به این صورت که در این جلسه بحث formها مطرح شد(بدون داشتن هرگونه پیش زمینه ذهنی قبلی!البته فصل های اول تا چهارم قبلا تدریس شده بود!)،انشاالله برای جلسه آینده فصول پنجم و ششم و هفتم از سرفصل های ارائه شده برای دوره ی (Web Design Foundation(HTML

      را خوانده و آماده در کلاس حضور داشته باشید + مباحث جدید همین امروز کلاس.

    برای دریافت سرفصل های هر دوره میتوانید به همین  لینک مراجعه بفرمایید.

    تمرین های جلسه ی آینده9 اردیبهشت 1393:

    1. انواع وب سایت ها
    2. انواع زبان های برنامه نویسی تحت وب (همراه با تفکیک زبان های سمت سرور و سمت کلاینت)
    3. تمرین مباحث مطرح شده در کلاس.

    پ.ن:تمرین انواع زبان های برنامه نویسی تحت وب لطفا در بخش نظرات قرار داده بشود +سوال هایتان!


    موفق باشید.



    ۹۳/۰۲/۰۷

    نظرات  (۳)

    انواع زبان های برنامه نویسی تحت وب:توسعه وب سایت دارای دورویکردکلی تحت عناوین طراحی وب وبرنامه نویسی وب است که هریک دارای زبان های متعددی برای ساخت یک وبگاه هستند.باتوجه به این دوگرایش به دودسته تقسیم میشوند-برنامه نویسی سمت کاربر
    {html,css,javascript,jquery}
    برنامه نویسی سمت سرور-
    {ASP.NET,PHP,Ruby,java}
    پاسخ:
    تشکر از مشارکت و پاسخ شما
    زبان های سمت مشتری = سمت کاربر = کلاینت (تمامی به یک معنا هستند.)

    سوال: تفاوت این دو رویکرد یا این دو عنوانی که نام بردید(طراح وب و برنامه نویسی وب) در چیست؟
    موفق باشید

    پ.ن:مطالعه ی اجمالی بر مباحث جدید داشته باشید،توضیحات جامع را در کلاس هستم در خدمتتان + مطالعه ی کامل سرفصل های تعیین شده HTMLنیز فراموش نشود
    :)

    ۰۸ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۹:۳۸ آرزو ایمانیان
    با سلام
    انواع وب سایت از نظر ساختار و محتوا به چهار نوع : 1. وب سایت های ایستا
    2. وب سایت های پویا 3. پرتالها 4. سیستم های مدیریت محتوا

    1 وب سایت های ایستا (ststic website): اینگونه سایت ها وظیفه ی معرفی مشخصات و ویژگی ها ی خدمات ارائه شونده توسط سایت را بر عهده دارد.اطلاعات مورد نیاز توسط طراح سایت درون ساختار سایت قرار داده میشود.این سایت ها حجم کمتری از کد ها را دارند و به همین سبب زمان و قیمت طراحی آنها پایین تر است.
     
    2.وب سایت های پویا (dynamic website):
    سایت پویا علاوه بر داشتن ویژگیهای یک سایت ایستا,قابلیت این را دارد که خدمات متعددی را به کاربران ارائه دهد,همانند ارسال ایمیل خودکار, سفارش و خرید انلاین, ارائه امکانات وخدمات برای خاص برای هر کاربر و... در اینگونه سایتها ابتدا اسکلت سایت توسط طراح ایجاد می شود و سپس توسط مدیران و بوسیله سیستم ایجاد شده برای اینکار, محتوای سایتها قابل تغییر و ویرایش است. درست همانند فرم قراردادی که یکبار توسط فردی ایجاد می شود و بارها توسط افراد دیگر تکمیل می شود.
    یکی از مزیتهای سایتهای داینامیک این است که هیچ محدودیتی برای ایجاد، تغییر یا حذف مطالب، تصاویر، صفحات و غیره وجود ندارد.
    با توجه به اینکه در سایتهای پویا از زبانهای برنامه نویسی پیشرفته استفاده میشود، امکانات بسیاری مانند ایجاد صفحات هوشمند، فرمها و جستجوهای پیچیده در آنها امکان پذیر می باشد.

    3. پرتال (portal):
    پرتالها سایتهای پویای جامعی هستند که چند هدف خاص را در یک سایت دنبال می کنند. به عبارت دیگر مجموع چند سایت پویا که برای رسیدن به هدفی خاص در کنار هم قرار گرفته اند را می توان پرتال نامید. به عنوان مثال پرتال خبری می تواند از چند سایت داینامیک تشکیل شده باشد که هر یک امکانات خاصی چون عضو گیری، انتشار اخبار، انتشار تصاویر، نظر سنجی و ... را در اختیار مدیران آن قرار دهد.
    تمام ویژگی های یک سایت پویا می تواند در یک پرتال نیز صدق کند.
    معمولا پرتال ها توسط سازمانها، گروهها و شرکتها خریداری می شوند. به دلیل نیاز به بروز رسانی بخشهای مختلف اداره آنها توسط یک فرد بسیار مشکل است مگر آنکه حد اقل به چشم یک کار پاره وقت به آن نگاه شود.

    4. سیستم های مدیریت محتوا (content managment systems):
    سایتهای مجهز به سیستم مدیریت محتوا که در اصطلاح به CMS که مخفف Content Management System است مشهورند، وب سایتهایی از نوع پرتالها یا سایتهای پویا هستند که برای مصارف خاصی همانند وبلاگ ها، فروشگاه های آنلاین و ...، توسط طراحان حرفه ای و یا شرکتهای طراحی حرفه ای ایجاد می شوند.
    تمام مزایا و معایب مربوط به سایتهای پویا در مورد سایتهای مجهز به سیستم مدیریت محتوا نیز صدق می کند.
    البته باید در نظر داشته باشید که سایتهای پویا و پرتالها نیز مجهز به سیستم مدیریت محتوا هستند اما آنچه که در CMS ها متفاوت است، طراحی آنها و سیستمهای مدیریت محتوای آنها برای مصارف خاص است.
    از مزایای سیستمهای مدیریت محتوا نسبت به سایر سایتهای داینامیک می توان به آماده بودن و جامع بودن آنها اشاره نمود. از این رو اغلب اینگونه سایتها در کمتر از 3 روز کاری قابل نصب و استفاده هستند.
    طراحی سایتهای CMS همانند یک خط تولید محصول است و از آنجا که طراح باید نمونه های محدودی را به صورت انبوه تولید کند، سعی در رعایت تمام اصول امنیتی، گرافیکی، موارد مربوط به بهبود رنکینگ و امتیاز موتورهای جستجو و سایر موارد موثر می نماید.

    پاسخ:
    سلام
    سپاس فراوان از زحمات شما.
    به طور خلاصه انواع وب سایت ها:
    1. وب سایت های داینامیک(پویا):شما قادر به اعمال هرگونه تغییراتی هستید.
    2. وب سایت های استتیک(ایستا):شما قادر به اعمال تغییرات در آن نیستید.مانند همان قالبی که از این لینک شما دریافت کردید.
    3. CMS:سیستم مدیریت محتوا که شما با قالب آماده سروکار دارید و آپشن های مورد نیاز را بر آنها اعمال کرده و مواردی که به آنها نیاز نیست حذف میکنید .که در این بین با ماژول ها و کامپوننت ها و پلاگین های متفاوت باید کار کنید!
    4. پورتال ها:به زبان ساده درگاهی است به دنیای اطلاعات و منابع اطلاعاتی، به صورت دسته بندی شده و به شکل مورد نیاز کاربر.پورتال یک سیستم کاربر محور است. به این معنی که تمام امکانات پورتال بر این اساس پیش بینی شده است تا جوابگوی نیاز های کاربران با سلایق، علاقمندیها، سنین و رده های کاری متفاوت باشد. امکاناتی مثل پست الکترونیکی، Chat، انجمنهای اینترنتی و ...
    ۰۸ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۰:۰۸ آرزو ایمانیان

    زبان های برنامه نویسی به جهات مختلف به دسته های مختلف تقسیم می شوند. بین زبان های برنامه نویسی وب یکی از این دسته بندی ها زبان های سمت سرور (server side) و زبان های سمت کاربر (client side) است.زمانی که ما میخواهیم یک صفحه وب را مشاهده کنیم، ابتدا در خواست ما به سرور میزبان آن سایت ارسال می شود. در این هنگام عملیات و برنامه هایی که برای تهیه محتوای مناسب لازم است انجام شود، مثلا ارتباط با پایگاه داده در سرور توسط زبان های سمت سرور انجام می شود. PHP , ASP , JSP از جمله این زبان ها هستند.پس از اینکه این عملیات در سمت سرور سایت انجام شده خروجی برنامه به صورت کدهای سمت کاربر، به کاربر فرستاده می شود. کدهایی مثل HTML , CSS , JavaScript . این ها برنامه های سمت کاربر هستند. بدین معنی که پردازش این اطلاعات دیگر به عهده ی سرور نیست و مرورگر کاربر (مثلا موزیلا فایرفاکس) باید این کدها را پردازش کرده و نتیجه را به صورت یک صفحه وب به کاربر نمایش دهد.

    پاسخ:
    :Kinds of web programming language
    Client Side : HTML,CSS,JavaScript,Jquery
    Server Side: PHP,ASP,Java

      thx for cm



    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی